nedjelja, 8. lipnja 2014.

Šivanje elastičnim koncem

S pomoću elastičnog konca prave se simpatični nabori na majicama, tunikama, topićima,  haljinama i sl. takozvane "žabice".
Ove dvije haljine sam radila prošlog ljeta. Manja je kćerina a veća moja. Obje su šivane od ugodne jersey tkanine.

















Za krojenje se samo uzme opseg grudi i na širinu se doda 50%.Naprimjer: ako u grudima imate 90cm. širine. dodajte još 45cm. Dakle krojite pravokutnik širine 135cm. a duljinu haljine birajte sami, po želji.
Gornji dio haljine naberete šivanjem s pomoću elastičnog konca. Nakon toga pravokutnik dužinom sastavite i dobijete jednu ovakvu jednostavnu i udobnu haljinu.


















Elastični konac rukom namotajte na čunak donjeg konca ni prečvrsto ni prelabavo a za gornji konac se koristi obični .
















Trik je u tome da se šiva s lica tkanine pa se elastični konac izvana ne vidi pa njegova boja i nije toliko bitna a za obični gornji konac možete koristiti  boju koja odgovara tkanini. Duljinu štepa naštimajte na što veću a napetost konca smanjite što više. Prilikom šivanja tkaninu lagano povlačite prema sebi. Šivajte red po red na razmaku koji odgovara širini stopice.  Tako je lakše držati pravac prilikom štepanja.
















I nikako ne smijete na početku i kraju šavove učvršćivati povratnim bodom nego ostavite krajeve jednog i drugog konca malo duže te ih na naličju međusobno ručno svežite. Ovako kao na slici:
















Tek tako dobro učvršćenom koncu možete odrezati višak.

Neki dan sam iskrojila ljubičastu tuniku po uzoru na ovu crvenu kupljenu u trgovini i htjela sam napraviti što sličniju.










 Crvena je u struku nabrana s pomoću elastičnog konca pa sam isto tako radila i na ljubičastoj.
Sada moja kćer ima dvije iste za preko tajica a kada dođu vrućine mogu se nositi samostalno kao ljetne haljine.




2 komentara:

  1. Krasno, ovo još nisam probala, a hval na uputima
    pozdrav Tamara

    OdgovoriIzbriši
  2. kao mala sam imala haljine na "žabice" što mi je mama šila, a ja to nikad nisam niti pokušala napraviti. hvala ti na objašnjenju!

    OdgovoriIzbriši